2019. április 18., csütörtök

Monument Valley II

Lehetetlen küldetés

Kevés játék sikerült mobilplatformon annyira emlékezetesre, mint a Monument Valley, amely 2014-ben látott napvilágot iOS-re és Androidra, majd az azóta leáldozott csillagú Windows Phone-ra. Az izometrikus nézetet használó puzzle/platformer varázslatos hangulatával, relaxáló zenéjével és egyszerű, mégis lenyűgöző pályadizájnjával olyan élményt nyújtott, ami bőven kárpótolt az epizód és kiegészítőinek rövidségéért, mert mindig visszavágyott az ember ebbe a furcsa világba, főleg OLED kijelzős okostelefonokon.


Az Ustwo játékának különlegességét a Maurits Cornelis Escher holland művész lehetetlen geometriai formáit megidéző pályaelemei, útvonalai és mozgó platformjai jelentették: egy látszólag szintben lévő folyosón egy emelettel magasabban lehetett kikötni, pályarészletek forgatásával vagy vadul tekeredő utak bejárásával pedig olyan helyekre eljutni, ami szemre képtelenségnek tűnt.


A fejlesztők ügyesen használták ki az emberi agy térérzetét és annak csapdáit, optikai illúziót létrehozva borzasztóan egyszerű geometriai formákkal, a 360-ban bejárható Land’s End pedig VR-platformokon hozott az Ustwotól emlékezeteset. A Monument Valley 2 visszatérés a gyökerekhez, és nem okoz csalódást. Főszereplője Ro, aki nekiveselkedik újabb mozgatható és elforgatható labirintusok leküzdésére, és ebben társa leánya, akit most ismertet meg először eme különleges világ kihívásaival.

A történet központi szerepet játszik a játékban, mivel a fejlesztők (akik közül az évek során többen szülőkké váltak), hangsúlyosabb sztorielemekre vágytak, hogy ne csak a puzzle-ok leküzdése legyen az élmény része. Kezdetben édesanya és leánya együtt mozognak az új szinteken, ám különösebb spoiler nélkül kijelenthető: nem mindig lesz ez így, és a pályadizájn idomul aktuális szereplőjéhez.

Anyja-lánya

A feladat továbbra is változatlan: izometrikus és valós három dimenziós nézetet használó szinteken bizonyos relikviák összegyűjtése és spirituális alakok megidézése, de persze az odavezető út a fontos. A játékosnak mindössze annyi a dolga, hogy a lehetséges útvonalak egy pontjára bök, és ha a főszereplő előtt nyitott az út, odasétál. Lépcsők, ujjhúzással egymásba forgatható vagy szétnyitható platformok, vízszintesen-függőlegesen mozgatható elemek és össze-vissza tekeredő utak kísérik a küldetéseket, és bár ismerős a látvány és a játékmenet, minden pálya egyedi és lenyűgöző.

Bőven maradt tehát kreativitás a fejlesztők tarsolyában, és az új szintek sajátos megoldásait nem leleplezve annyit mondanék: különösen emlékezetes a fény-árnyékkal való játék, egy szint pedig, akár dimenziókapun átlépve, végtelennek tűnő platformokat kínál egymás után. Mozogjon anya és lánya együtt vagy külön-külön, a Monument Valley 2 mindig képes ámulatot csalni az arcra színeivel, formáival, pályadíszítésével és csodálatos kísérőzenéjével, amihez kellemes hangeffektek társulnak. Érdemes a fülest bedugni a teljes audiovizuális élményért.

Nincs időkorlát, nem lehet meghalni, és ha őszinte akarok lenni: nem is igazán lehet a puzzle-ok fejtegetésekor elakadni: a Monument Valley 2 relaxációs élmény, kiszakadás a külvilágból, hangulatjáték. Lehet, hogy egy busásabb árú pizza összegét elkérik érte és két óra alatt, vagy még annál is hamarabb kivégezhető, mégis megéri ezt az összeget, mert gyorsan azon találja magát az ember, hogy megint végigjátssza.

Tény, hogy egy picit nehezebb is lehetett volna, egyszer vakargattam csak a fejem két percig, hogy aztán a pofonegyszerű megoldás leessen, és kétségkívül többet elidőztem volna az újfajta és egyedi pályaelemeinek világában. Ám bizonyosan érkezik a Monument Valley 2-höz is kiegészítő, és nehéz elképzelni, hogy ne legyen legalább annyira emlékezetes, mint a legendás eredeti vagy remekül sikerült folytatása.

Forrás: https://mobilarena.hu/teszt/monument_valley_2_bemutato_ios_android/lehetetlen_kuldetes.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése